ERnO H-39
REGULAMIN
Sponsorzy

Do pobrania: Regulamin --> doc --> pdf


Istotne zmiany w regulaminie zaznaczono kolorem czerwonym


REGULAMIN

EKSTREMALNEGO RAJDU NA ORIENTACJĘ

HARPAGAN-39

Gdańsk-Osowa
16-18 kwietnia 2010
7-9 maja 2010

(aktualność 14.04.2010)

POSTANOWIENIA OGÓLNE:

  1. Ekstremalny Rajd na Orientację HARPAGAN-39 (zwany dalej rajdem) jest rajdem sportowo - turystycznym.

  2. Organizatorem Ekstremalnego Rajdu na Orientację HARPAGAN-39 jest Pomorski Klub Orientacji HARPAGAN z siedzibą w Gdańsku.

  3. Celami rajdu są:

    1. Sprawdzenie granic własnej wytrzymałości i odporności psychicznej;

    2. wyłonienie osób godnych miana HARPAGANA w marszu i rowerowej jeździe na orientację;

    3. popularyzacja imprez na orientację, jako doskonałej formy niekonwencjonalnego wypoczynku;

    4. upowszechnienie kultury fizycznej, sportu oraz obronności kraju;

    5. wymiana doświadczeń przez sympatyków imprez na orientację;

    6. praktyczne potwierdzenie własnych umiejętności w posługiwaniu się mapą i kompasem;

    7. ukazanie uczestnikom piękna Województwa Pomorskiego.

TRASA PIESZA:

  1. Podstawowym celem na trasie pieszej (TP) jest to, aby w limicie czasowym 24 godzin przejść 100 km, potwierdzając obecność na wszystkich Punktach Kontrolnych (PK), zgodnie z kolejnością podaną na mapie. Osoby, które ukończą trasę pieszą potwierdzając wszystkie PK trasy w limicie czasowym posiądą miano "HARPAGANA".

  2. Start wszystkich uczestników trasy pieszej odbywa się jednocześnie, po czym uczestnicy zmierzają do mety non-stop.

  3. Wszelkie przerwy na trasie i w bazie Rajdu są wliczane w czas przejścia trasy i można korzystać z tego przywileju bez ograniczeń.

  4. Wydawanie map na starcie następuje na 3 minuty przed godziną startu.

  5. Organizatorzy na starcie dostarczają kolorową mapę geodezyjną w skali 1:50000 z zaznaczonymi PK. Używanie map innych niż dostarczone przez Organizatorów (w tym map w postaci cyfrowej w urządzeniach nawigacji satelitarnej) jest zabronione. Uczestnik, który używa niedozwolonych map zostanie zdyskwalifikowany.

  6. Uczestnicy mają obowiązek potwierdzać kolejne PK zgodnie z kolejnością opisaną na mapie. Podane na mapie odległości pomiędzy PK, liczone są wzdłuż najkrótszych elementów liniowych na mapie: dróg, ścieżek, granic kultur lub innych elementów liniowych (nie są to odległości w linii prostej między tymi PK).

  7. Warunkiem sklasyfikowania uczestnika TP jest odnalezienie i potwierdzenie pierwszego PK trasy, do czasu jego zamknięcia przez Organizatorów oraz oddanie karty startowej na mecie Rajdu.

  8. O klasyfikacji uczestnika TP w pierwszej kolejności decyduje ilość potwierdzonych zgodnie z kolejnością PK, w limicie czasowym 24 godzin od startu. W drugiej kolejności decyduje czas przejścia od startu do ostatniego potwierdzonego PK lub mety.

TRASA ROWEROWA:

  1. Podstawowym celem na trasie rowerowej (TR) jest to, aby w limicie czasowym 12 godzin przejechać 200 km, potwierdzając obecność na wszystkich Punktach Kontrolnych (PK). Osoby, które ukończą trasę rowerową potwierdzając wszystkie PK trasy w limicie czasowym posiądą miano "HARPAGANA".

  2. Długość trasy rowerowej została obliczona według optymalnego wariantu pokonywania trasy (optymalnej kolejności potwierdzania PK), wzdłuż najkrótszych elementów liniowych na mapie: dróg, ścieżek, granic kultur lub innych elementów liniowych.

  3. Start wszystkich uczestników trasy rowerowej odbywa się jednocześnie, po czym uczestnicy zmierzają do mety non-stop.

  4. Wszelkie przerwy na trasie i w bazie Rajdu są wliczane w czas przebycia trasy i można korzystać z tego przywileju bez ograniczeń.

  5. Wydawanie map na starcie następuje na 3 minuty przed godziną startu.

  6. Organizatorzy na starcie dostarczają kolorową mapę geodezyjną w skali 1:100000 z zaznaczonymi PK. Używanie map innych niż dostarczone przez Organizatorów (w tym map w postaci cyfrowej w urządzeniach nawigacji satelitarnej) jest zabronione. Uczestnik, który używa niedozwolonych map zostanie zdyskwalifikowany.

  7. Uczestnicy mogą zaliczać kolejne PK w dowolnej kolejności, zgodnie z otrzymaną mapą i opisem trasy.

  8. Każdy PK na Trasie Rowerowej ma określoną punktację wagową. I tak odpowiednio:

    1. PK 1, 2, 3, 4 mają 1 punkt wagowy,

    2. PK 5, 6, 7, 8 mają 2 punkty wagowe,

    3. PK 9, 10, 11, 12 mają 3 punkty wagowe,

    4. PK 13, 14, 15, 16 mają 4 punkty wagowe,

    5. PK 17, 18, 19, 20 mają 5 punktów wagowych.

  9. Warunkiem sklasyfikowania uczestnika TR jest odnalezienie i prawidłowe potwierdzenie dowolnego PK trasy, w godzinach jego otwarcia, oraz odczytanie danych z karty SI na mecie Rajdu.

  10. W przypadku przekroczenia limitu czasu 12 godzin, za każdą rozpoczętą minutę spóźnienia od wyniku uczestnika odejmuje się jeden punkt wagowy.

  11. O klasyfikacji uczestnika w pierwszej kolejności decyduje suma punktów wagowych uzyskanych na trasie przez uczestnika za potwierdzenie PK, w drugiej kolejności ilość potwierdzonych PK, a w trzeciej decyduje czas przybycia uczestnika na metę.

  12. Punkty kontrolne oddalone od bazy o ponad 10 km otwierane są po 15 min od startu oraz zamykane na 15 min przed upływem limitu czasu. Punkty kontrolne oddalone od bazy o ponad 20 km są otwierane po 30 min od startu oraz zamykane na 30 min przed upływem limitu czasu. Punkty kontrolne oddalone od bazy o ponad 30 km są otwierane po 45 min od startu oraz zamykane 45 min przed upływem limitu czasu. Punkty kontrolne oddalone od bazy o ponad 40 km są otwierane po 60 min od startu oraz zamykane na 60 min przed upływem limitu czasu.

  13. Obowiązkowe wyposażenie uczestnika TR: rower, kask rowerowy, oświetlenie przednie - białe (może być czołówka), oświetlenie tylne - czerwone.

TRASA MIESZANA:

  1. Podstawowym celem na trasie mieszanej (TM) jest to, aby w limicie czasowym 18 godzin przejść 50,00 km i przejechać 100,00 km, potwierdzając obecność na wszystkich Punktach Kontrolnych (PK). Osoby, które ukończą trasę mieszaną potwierdzając wszystkie PK trasy w limicie czasowym, posiądą miano "HARPAGANA".

  2. Start wszystkich uczestników trasy mieszanej do etapu pieszego odbywa się jednocześnie, po czym uczestnicy zmierzają do mety etapu pieszego (PK 8 - Baza Rajdu) non-stop.

  3. Wydawanie map na starcie etapu pieszego następuje na 3 minuty przed godziną startu.

  4. Na mecie etapu pieszego następuje "stop czas". W przypadku przyjścia na metę etapu pieszego przed czasem 10 godzin limitu czasu "stop czas" jest wymuszony przynajmniej do czasu upływu 10 godziny limitu czasu. "Stop czas" nie powoduje wydłużenia całkowitego limitu na pokonanie trasy, tj. 18 godzin licząc od startu etapu pieszego.

  5. Start uczestników do etapu rowerowego następuje najwcześniej po upływie 10 godziny limitu czasu, a najpóźniej w momencie upływu 17 godziny tegoż limitu.

  6. Warunkiem startu do etapu rowerowego jest ukończenie etapu pieszego z kompletem 8 PK.

  7. Start etapu rowerowego znajduje się w bazie Rajdu na PK 8. Uczestnicy sami decydują o czasie startu pamiętając o tym, iż start do etapu rowerowego czynny jest od upływu 10-tej godziny do upływu 17-tej godziny limitu czasu. Wskazane jest, aby uczestnicy na start etapu rowerowego zgłosili się przynajmniej 3 minuty przed zakładanym startem w celu dokonania odpowiednich wpisów przez Sędziów. Wydawanie map na etap rowerowy następuje nie wcześniej niż 3 min przed upływem 10-tej godziny limitu czasu.

  8. Po starcie w etapie rowerowym uczestnicy zmierzają do mety etapu rowerowego non stop.

  9. Na etapie pieszym uczestnicy mają obowiązek zaliczać kolejne PK zgodnie z kolejnością opisaną na mapie. Odległości między PK, podane na mapie liczone są wzdłuż najkrótszych elementów liniowych na mapie: dróg, ścieżek, granic kultur lub innych elementów liniowych (nie są to odległości w linii prostej między tymi PK). Na etapie rowerowym kolejne PK można zaliczać w dowolnej kolejności, zgodnie z otrzymaną mapą i opisem trasy. Długość etapu rowerowego została obliczona według optymalnego wariantu pokonywania trasy (optymalnej kolejności potwierdzania PK), wzdłuż najkrótszych elementów liniowych na mapie: dróg, ścieżek, granic kultur lub innych elementów liniowych.

  10. Organizatorzy na starcie etapu pieszego dostarczają mapę geodezyjną w skali 1:50 000, a na starcie etapu rowerowego mapę geodezyjną w skali 1:100 000 z zaznaczonymi PK. Używanie map innych niż te dostarczone przez Organizatorów (w tym map w postaci cyfrowej w urządzeniach nawigacji satelitarnej) jest zabronione.Uczestnik, który używa niedozwolonych map zostanie zdyskwalifikowany.

  11. Każdy PK na trasie mieszanej ma określoną punktację wagową. I tak odpowiednio:

    1. PK 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 mają 1 punkt wagowy,

    2. PK 11, 12 mają 2 punkty wagowe,

    3. PK 13, 14 mają 3 punkty wagowe,

    4. PK 15, 16 mają 4 punkty wagowe,

    5. PK 17, 18 mają 5 punktów wagowych.

  12. Warunkiem sklasyfikowania uczestnika TM jest odnalezienie i potwierdzenie pierwszego PK etapu pieszego trasy, do czasu jego zamknięcia przez Organizatorów oraz oddanie karty startowej na mecie Rajdu.

  13. W przypadku przekroczenia limitu czasu 18 godzin, za każdą rozpoczętą minutę spóźnienia od wyniku uczestnika odejmuje się jeden punkt wagowy.

  14. O klasyfikacji uczestnika w pierwszej kolejności decyduje suma punktów wagowych uzyskanych na trasie przez uczestnika za potwierdzenie PK, w drugiej kolejności ilość potwierdzonych PK, a w trzeciej decyduje mniejsza suma czasów przebycia etapu pieszego i rowerowego.

  15. Obowiązkowe wyposażenie na etapie rowerowym TM: rower, kask rowerowy, oświetlenie przednie - białe (może być czołówka), oświetlenie tylne - czerwone.

POTWIERDZANIE Punktów Kontrolnych (PK):

  1. Punkt kontrolny w terenie oznaczony jest biało-czerwonym lampionem umiejscowionym na stojaku posiadającym własny numer i perforator. Na punktach TR na stojaku będzie znajdowała się dodatkowo stacja służąca do potwierdzania obecności na punkcie za pomocą karty SI. Na wszystkich PK będą znajdowali się sędziowie.

  2. Warunkiem potwierdzenia obecności na PK trasy pieszej oraz mieszanej jest perforowanie odpowiedniego dla danego PK pola karty startowej oraz wpisanie godziny obecności na PK w polu „Czas” odpowiednim dla danego PK. Potwierdzenia na karcie startowej uczestnik ma obowiązek dokonać we własnym zakresie.

  3. Warunkiem potwierdzenia obecności na PK trasy rowerowej jest właściwe potwierdzenie punktu za pomocą karty SI. Zasady właściwego potwierdzania punktu za pomocą karty SI zostaną zademonstrowane podczas rozpoczęcia imprezy, przed rozdaniem map.

  4. Fakt pobytu uczestnika oraz godzinę przybycia na PK odnotowują także Sędziowie. Jest to podyktowane względami bezpieczeństwa i w żaden sposób nie zastępuje obowiązku prawidłowego potwierdzenia PK przez uczestnika.

POSTANOWIENIA KOŃCOWE:

  1. Uczestnicy w czasie trwania Rajdu mają prawo, iść (na trasie pieszej), jechać na rowerze (na trasie rowerowej), iść na pierwszej pętli i jechać na rowerze na drugiej pętli (na trasie mieszanej) oraz odpoczywać wedle własnej woli. Aby przebycie danej trasy było "czyste" uczestnicy nie mogą korzystać z żadnego środka lokomocji (z wyjątkiem roweru w przypadku trasy rowerowej i etapu rowerowego trasy mieszanej). Uczestnicy nie mogą również korzystać ze zorganizowanej pomocy osób trzecich nie będących uczestnikami Rajdu oraz urządzeń do nawigacji satelitarnej (z wyjątkiem przypadków wymienionych w punkcie 45 niniejszego Regulaminu.

  2. Używanie urządzeń do nawigacji satelitarnej jako pomocy nawigacyjnej jest zabronione. Używanie urządzeń do nawigacji satelitarnej dozwolone jest jedynie w celu zapisu śladu (tracka) do wykorzystania po rajdzie oraz do pomiaru parametrów ruchu (prędkości, kierunku i odległości).

  3. Protesty można składać w formie pisemnej lub elektronicznej od momentu ogłoszenia wyników wstępnych do 7 dni po Rajdzie dla tras TP i TM lub w ciągu 2 godzin od zamknięcia mety trasy dla trasy TR (liczy się data i czas wysłania protestu) do Sędziego Głównego. Protesty dla tras TP i TM zostaną rozpatrzone w ciągu 7 dni, a dla trasy TR natychmiast po ich złożeniu, po czym zostanie ogłoszona oficjalna klasyfikacja końcowa Rajdu.

  4. Wszystkich uczestników obowiązuje bezwzględne, obowiązkowe odmeldowanie się po Rajdzie do godziny 22:00 - 8 maja 2010 roku (sobota) w jeden z poniżej podanych sposobów:

    1. na mecie (w przypadku ukończenia rajdu),

    2. w bazie rajdu (w przypadku zejścia lub zjechania z trasy),

    3. telefoniczne w Biurze Logistycznym, dzwoniąc pod numer telefonu znajdujący się na mapach (w przypadku zejścia lub zjechania z trasy bez przybycia do bazy Rajdu).

    Odmeldowanie podyktowane jest względami bezpieczeństwa. W przypadku nie spełnienia tego obowiązku uczestnik może zostać obciążony kosztami podjętej akcji ratowniczej.
  5. Organizatorzy nie zapewniają transportu dla uczestników, którzy rezygnują z kontynuowania trasy. W miarę możliwości Organizatorzy mogą przewieźć uczestników do bazy Rajdu. Czas oczekiwania na transport może być jednak bardzo długi.

  6. Obowiązuje zakaz rozpalania i palenia ognisk na terenach leśnych, poruszania się po uprawach rolnych, szkółkach leśnych i terenach prywatnych. Za szkody wyrządzone wobec uczestników przez osoby trzecie jak i odwrotnie Organizator nie odpowiada.

  7. Obowiązuje nakaz przestrzegania przepisów prawa, a w szczególności zasad poruszania się po drogach publicznych, przepisów ruchu drogowego oraz przepisów przeciw-pożarowych. Za skutki naruszenia tych przepisów uczestnik odpowiada osobiście.

  8. Wszyscy uczestnicy zobowiązani są do posiadana i okazywania na wezwanie Organizatorów i innych służb ważnego dowodu tożsamości.

  9. Numer startowy, wydawany w sekretariacie przed startem należy podczas trwania Rajdu obowiązkowo nosić w widocznym miejscu na klatce piersiowej, plecach albo plecaku. Na rowerach obowiązuje dodatkowo numer startowy przyczepiony z przodu kierownicy.

  10. Osoby niepełnoletnie w wieku 14-17 lat mogą uczestniczyć w Rajdzie tylko pod opieką osób powyżej 18 roku życia. Fakt ten obowiązkowo należy odnotować w karcie zgłoszeniowej wypełnianej w sekretariacie Rajdu przed startem. Jeden opiekun może opiekować się maksymalnie 10 osobami.

  11. Udział w Rajdzie jest dobrowolny. W Rajdzie uczestnicy startują na własną odpowiedzialność niezależnie od warunków pogodowych zastanych na trasach Rajdu i w razie wypadku nie będą dochodzić oni odszkodowania od Organizatorów. Fakt ten odnotowuje się poprzez podpisanie deklaracji w sekretariacie przed Rajdem.

  12. Organizatorzy mają prawo wycofać z trasy uczestnika Rajdu, w przypadku stwierdzenia przez obsługę medyczną niezdolności do kontynuowania wysiłku fizycznego podczas Rajdu oraz w przypadku stwierdzenia złamania przepisów niniejszego regulaminu.

  13. Wszyscy uczestnicy Rajdu wyrażają zgodę na publikację ich wizerunku oraz ich imienia i nazwiska w relacjach z Rajdu zamieszczanych w mediach oraz materiałach promocyjnych Organizatorów, Patronów i Sponsorów oraz wyrażają zgodę na przetwarzanie ich danych osobowych na potrzeby organizowanych przez Pomorski Klub Orientacji HARPAGAN imprez i rajdów jak również na ich gromadzenie w bazach danych Pomorskiego Klubu Orientacji HARPAGAN zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29.08.1997 o ochronie danych osobowych (Dz.U. 133/97, poz. 883). Zgadzają się również na otrzymywanie korespondencji drogą elektroniczną i udostępniają w tym celu swój adres e-mail zgodnie z ustawą z dnia 18.07.2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 144/02, poz. 1204).

  14. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do zmiany regulaminu, o czym uczestnicy zostaną poinformowani najpóźniej przed startem.

  15. Ostateczna interpretacja regulaminu należy do Organizatorów. W sprawach spornych decyzja Organizatorów jest decyzją ostateczną. Nieznajomość regulaminu nie zwalnia uczestnika od jego przestrzegania.


ORGANIZATORZY

ERnO HARPAGAN-39


Ostatnia aktualizacja: 14.04.2010 11:45

Patronat

Urząd Marszałkowski
Woj. Pomorskiego

Lasy Państwowe
Patronat medialny
Współpraca
mamy.to
POPR
Partnerzy medialni
PrzedSiebie.pl
zielona kuchnia
Partnerzy