ERnO H-41
REGULAMIN
Sponsorzy

REGULAMIN

EKSTREMALNEGO RAJDU NA ORIENTACJĘ

HARPAGAN-41

15-17 kwietnia 2011, Lipnica

(aktualność 17.03.2011), istotne zmiany są zaznaczone kolorem czerwonym

 

  1. CELE RAJDU:
    • sprawdzenie granic własnej wytrzymałości i odporności psychicznej,
    • wyłonienie osób godnych miana HARPAGANA w marszu i rowerowej jeździe na orientację,
    • popularyzacja imprez na orientację, jako doskonałej formy niekonwencjonalnego wypoczynku,
    • upowszechnienie kultury fizycznej, sportu oraz obronności kraju,
    • wymiana doświadczeń przez sympatyków imprez na orientację,
    • praktyczne potwierdzenie własnych umiejętności w posługiwaniu się mapą i kompasem,
    • ukazanie uczestnikom piękna Ziemi Pomorskiej.
  2. ORGANIZATOR:
  3. Pomorski Klub Orientacji HARPAGAN z siedzibą w Gdańsku,
    ul. Ogarna 72, 80-826 Gdańsk, e-mail: klub@harpagan.pl.

  4. ZESPÓŁ ORGANIZACYJNY:
  5. Rajd jest organizowany przez grono klubowiczek, klubowiczów i sympatyków Pomorskiego Klubu Orientacji HARPAGAN.

    Komitet Organizacyjny Rajdu:

    * Kierownik Rajdu: Karol Kalsztein

    * Sędzia Główny: Bartłomiej Bober

    * Koordynator Rajdu: Magda Kwiesielewicz

    * Obsługa Medialna: Ekipa RWM

  6. TERMIN I MIEJSCE RAJDU:
  7. Rajd odbędzie się w dniach 15-17 kwietnia 2011 r. w Lipnicy

  8. BAZA RAJDU:
  9. Bazą rajdu będzie Zespół Szkół w Lipnicy

  10. FORMA I KATEGORIE STARTOWE:
  11. TRASA PIESZA (TP): 100 km w 24 godziny, charakterystyka trasy:
    2 pętle po 50 km, kolejność potwierdzania PK obowiązkowa.

    TRASA ROWEROWA (TR): 200 km w 12 godzin, charakterystyka trasy:
    200 km, kolejność potwierdzania PK dowolna - scorelauf, obowiązuje punktacja dodatnio-ujemna (wagowa).

    TRASA MIESZANA (TM): 50 km pieszo + 100 km rowerem w 18 godzin, charakterystyka trasy:
    1 pętla 50 km pieszo - kolejność potwierdzania PK obowiązkowa, następnie 100 km rowerem - kolejność potwierdzania PK dowolna - scorelauf.

    Uczestnicy trasy rowerowej i mieszanej (w etapie rowerowym) obowiązkowo muszą być wyposażeni w kask rowerowy!!!

    We wszystkich kategoriach:

    • klasyfikacja indywidualna (każdy uczestnik ma swój numer startowy, dozwolone jest poruszanie się po trasie w grupach),
    • start na lub we własnym sprzęcie.

    Osoby niepełnoletnie 14-17 lat mogą startować tylko pod opieką osób w wieku powyżej 18 lat.

    Pozwolenie na start osoby niepełnoletniej można pobrać ze strony Harpagana z działu Pliki do pobrania.

  12. DODATKOWE KLASYFIKACJE
  13. Trasa piesza Rajdu Harpagan 41 zaliczana jest do klasyfikacji Pucharu Polski w Pieszych Maratonach na Orientację. Strona Pucharu --> klik

    Trasa rowerowa Harpagana zaliczana jest do klasyfikacji Pucharu Polski w Maratonach Rowerowych na Orientację,

     

  14. ZASADY WSPÓŁZAWODZNICTWA
  15. Zasady współzawodnictwa określone są w Zasadach współzawodnictwa w Rajdzie. Są one integralną częścią Regulaminu i można znaleźć je poniżej Regulaminu

  16. MAPY:
    • trasa piesza, skala 1:50000, mapy kolorowe,
    • trasa rowerowa, skala 1:100000, mapy kolorowe,
    • trasa mieszana, skala 1:50000 (etap pieszy), 1:100000 (etap rowerowy), mapy kolorowe.

    Na wszystkich trasach mapy będą zabezpieczone w worku strunowym.

  17. System potwierdzania punktów kontrolnych SPORTIdent:
  18. Na wszystkich trasach rajdu stosowany będzie elektroniczny system potwierdzania obecności na Punktach Kontrolnych SPORT Ident.

    W związku z tym uczestnicy nie posiadający własnych kart SportIdent, podczas rejestracji w Sekretariacie Rajdu będą musieli wpłacić kaucję wraz z opłatą za wypożyczenie karty SI w wysokości 60 zł (50 zł kaucja + 10 zł opłata za wypożyczenie). Kaucja (50 zł) będzie zwracana w Sekretariacie po oddaniu karty SI. Kaucji ani opłaty za wypożyczenie nie należy wpłacać bezpośrednio na konto bankowe Organizatora.

    Z systemem SPORT Ident można zapoznać się nieco bliżej na stronie http://www.sportident.com. Informacja na temat sytemu SportIdent na Harpaganie znajduje się w tym dokumencie .

  19. KOSZULKI RAJDOWE:
  20. Tradycyjnie już będzie można zamówić koszulkę rajdową w cenie 25 zł, dwóch wersjach: męskiej (rozmiary -> S,M,L,XL,XXL) oraz damskiej (rozmiary -> S,M,L,XL). Opłatę za koszulkę należy przelać wraz z opłatą startową (koszulki będą przygotowane w sekretariacie rajdu) lub też będzie można zakupić w sklepiku rajdowym (do wyczerpania nakładu).
    UWAGA: nie gwarantujemy dostępności koszulek zamówionych po 4 kwietnia 2011.

  21. ZGŁOSZENIA:
  22. Do 4 kwietnia 2011 roku:

    • zgłoszenia można dokonać wyłącznie za pośrednictwem internetu, wypełniając elektroniczny formularz zgłoszeniowy na stronie internetowej Harpagana w dziale Formularz zgłoszeniowy.

    Od 5 kwietnia 2011 roku:

    • obowiązuje wyższa opłata startowa - można zgłaszać się wg powyższych zasad (co jest zalecane przez Organizatorów ze względu na proces przygotowania materiałów startowych) lub bezpośrednio przed startem, w Bazie Rajdu.

    Zgłoszenie będzie ważne w momencie wpłynięcia opłaty startowej na konto organizatora.
    W przypadku nie wpłynięcia opłaty startowej zgłoszenie jest nieważne.
    Po potwierdzeniu wpłynięcia opłaty startowej na konto organizatora, uczestnik zostaje wpisany na listę startową.

    W Sekretariacie w Bazie Rajdu, osoby zgłoszone wypełniają formularz dotyczący pozwoleń, zgody i akceptacji regulaminu rajdu. Osoby nie zgłoszone wypełniają cały formularz zgłoszeniowy. Formularze będą dostępne przy stanowiskach w sekretariacie.

    Dodatkowo, uczestnicy nie posiadający własnych kart SI wpłacają w Sekretariacie kaucję, wraz z opłatą za wypożyczenia karty SI, w wysokości 60zł (50zł + 10zł)

  23. OPŁATA STARTOWA:

Opłatę startową należy przesłać przekazem, przelewem na konto:

Pomorski Klub Orientacji HARPAGAN, ul Ogarna 72, 80-826 Gdańsk.
BZ WBK I/O Gdańsk 62 1090 1098 0000 0001 0362 6857
z dopiskiem
"H41 + trasa (TP, TR, TM) + nazwiska osoby/osób, za które jest wysłana opłata startowa + dodatki (koszulka)"

Wysokość opłaty startowej:


Trasa

Płatne do 4.4.2011
(data księgowania na koncie organizatora)

Płatne od 5.4.2011
(lub na starcie)

Piesza (TP)

50 zł

75 zł

Rowerowa (TR)

60 zł

90 zł

Mieszana (TM)

60 zł

90 zł

UWAGA!!
Opłatę startową za kilka osób można uiszczać na jednym przekazie/przelewie
(należy podać nazwiska startujących).

W przypadku stwierdzenia braku obecności na listach startowych przed Rajdem pomimo opłacenia opłaty startowej, należy w Sekretariacie Rajdu okazać dowód uiszczenia opłaty startowej.

Czas weryfikacji zgłoszenia od momentu jego dotarcia do organizatorów może potrwać kilka dni.

  1. WYŻYWIENIE:
  2. Organizatorzy zapewniają jeden ciepły posiłek (mięsny) w Bazie Rajdu.
    Uczestnicy mają do dyspozycji w Bazie Rajdu miejsce, w którym można przygotować podstawowe posiłki turystyczne.

  3. NOCLEGI:
  4. Uczestnicy mają do dyspozycji w Bazie Rajdu wiele miejsca na podłodze w przeróżnych pomieszczeniach (w tym: sali gimnastycznej, korytarzach szkolnych, klasach oraz innych zakamarkach).

    Organizatorzy nie zapewniają materaców ani śpiworów.

  5. RAMOWY PROGRAM RAJDU:
  6. 15 kwietnia 2011 (piątek)

    • od 16.00 przyjmowanie uczestników w Bazie Rajdu,
    • 17.00 - 20.30 praca Sekretariatu Rajdu - trasy piesza i mieszana,
    • 20.45 uroczyste otwarcie Rajdu,
    • 21.00 start trasy pieszej i mieszanej (etap pieszy),
    • 22.00 - 23.30 praca Sekretariatu Rajdu - trasa rowerowa.

    16 kwietnia 2011 (sobota)

    • 05.00 - 06.00 praca Sekretariatu Rajdu - trasa rowerowa,
    • 06.30 start trasy rowerowej,
    • 07.00 - 14.00 start trasy mieszanej (etap rowerowy),
    • 15.00 meta trasy mieszanej,
    • 18.30 meta trasy rowerowej,
    • 21.00 meta trasy pieszej,
    • 22.00 uroczyste zakończenie Rajdu w Bazie Rajdu.

    17 kwietnia 2011 (niedziela)

    • do 09.00 opuszczenie Bazy Rajdu.

  7. KOMUNIKACJA:
  8. Informacje na temat komunikacji zostaną podane w późniejszym terminie.

  9. NAGRODY:
    • osoby, które ukończą trasę w regulaminowym czasie uzyskają tytuł HARPAGANA
      oraz pamiątkowy certyfikat,
    • wszyscy uczestnicy otrzymają kolorowy, pamiątkowy dyplom uczestnictwa,
    • wśród osób obecnych na zakończeniu Rajdu zostaną rozlosowane upominki.
  10. ŚWIADCZENIA STARTOWE:
    • możliwość uczestnictwa w Rajdzie,
    • dwa noclegi w warunkach turystycznych (należy posiadać własny śpiwór i karimatę),
    • komplet map i materiałów startowych,
    • opieka medyczna w Bazie Rajdu oraz na podanych w komunikacie startowym PK,
    • szatnie, toalety, prysznice w Bazie Rajdu,
    • informator techniczny,
    • odciski okolicznościowych pieczęci,
    • numer startowy,
    • naklejkę Rajdową,
    • dodatkowy numer startowy na rower,
    • potwierdzenie i weryfikacja OInO (trasa piesza 2 x 1 pkt., trasa rowerowa 1 x 1 pkt., trasa mieszana 2 x 1 pkt.), OTP i KOT
    • wrzątek do celów spożywczych,
    • inne materiały w miarę napływu świadczeń.
  11. REZYGNACJA:
    • Uczestnik, który zgłosi rezygnację z Rajdu mailem na adres biuro@harpagan.pl do godz. 24:00 dnia 10 kwietnia 2011 ma prawo do zwrotu wniesionej opłaty startowej pomniejszonej o opłatę manipulacyjną w wysokości 15 zł. Rezygnacja wysłana na inny adres e-mail lub wysłana po tym terminie będzie nieskuteczna.
    • Ze względów organizacyjnych, po tym terminie, a w szczególności podczas pracy Sekretariatu Rajdu, nie ma możliwości zgłoszenia rezygnacji lub zamiany zgłoszenia osoby która zrezygnowała na inną osobę. Takie osoby muszą się zapisać oraz wnieść opłatę startową od nowa.
  12. DANE OSOBOWE:

    Wszyscy uczestnicy Rajdu wyrażają zgodę na publikację ich wizerunku oraz ich imienia i nazwiska w relacjach z Rajdu zamieszczanych w mediach oraz materiałach promocyjnych Organizatorów, Patronów i Sponsorów oraz wyrażają zgodę na przetwarzanie ich danych osobowych na potrzeby organizowanych przez Pomorski Klub Orientacji HARPAGAN imprez i rajdów jak również na ich gromadzenie w bazach danych Pomorskiego Klubu Orientacji HARPAGAN zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29.08.1997 o ochronie danych osobowych (Dz.U. 133/97, poz. 883). Zgadzają się również na otrzymywanie korespondencji drogą elektroniczną i udostępniają w tym celu swój adres e-mail zgodnie z ustawą z dnia 18.07.2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 144/02, poz. 1204).

  13. POSTANOWIENIA KOŃCOWE:
    • Rajd odbędzie się bez względu na pogodę,
    • uczestnicy ubezpieczają się we własnym zakresie,
    • uczestnicy startują na własną odpowiedzialność,
    • uczestnik, który nie zgłosił się na starcie traci prawo do opłaty startowej i świadczeń,
    • zgłoszenie po terminie nie gwarantuje pełnych świadczeń,
    • na terenie Bazy Rajdu (szkoły) obowiązkowo poruszamy się w obuwiu zmiennym, o jasnej podeszwie,
    • za szkody wyrządzone wobec uczestników jak i osób trzecich organizator nie odpowiada,
    • ostateczna interpretacja komunikatu startowego oraz regulaminu należy do organizatorów,
    • w Sekretariacie Rajdu podczas zapisów wymagane będą od uczestników dowody wpłaty opłaty startowej w przypadku ewentualnych niejasności,
    • wymagana będzie duża porcja humoru oraz wyrozumiałości dla wszystkich w Bazie Rajdowej.
  14. INFORMACJE DODATKOWE:
  15. Zachęcamy do zapoznania się Zasadami współzawodnictwa w Rajdzie, które są integralna częścią niniejszego Regulaminu i można znaleźc je poniżej.

    e-mail: harpagan@harpagan.pl

    strona www: http://www.harpagan.pl

    Do zobaczenia na starcie, Organizatorzy

 

 

 


Zasady współzawodnictwa w

EKSTREMALNYM RAJDZIE NA ORIENTACJĘ

HARPAGAN-41

15-17 kwietnia 2011, Lipnica

POSTANOWIENIA OGÓLNE:

  1. Ekstremalny Rajd na Orientację HARPAGAN-41 (zwany dalej rajdem) jest rajdem sportowo - turystycznym.

  2. Organizatorem Ekstremalnego Rajdu na Orientację HARPAGAN-41 jest Pomorski Klub Orientacji HARPAGAN z siedzibą w Gdańsku.

  3. Niniejszy dokument stanowi integralną część Regulaminu Rajdu.

TRASA PIESZA:

  1. Podstawowym celem na trasie pieszej (TP) jest to, aby w limicie czasowym 24 godzin przejść 100 km, potwierdzając obecność na wszystkich Punktach Kontrolnych (PK), zgodnie z kolejnością podaną na mapie. Osoby, które ukończą trasę pieszą potwierdzając wszystkie PK trasy w limicie czasowym posiądą miano "HARPAGANA".

  2. Start wszystkich uczestników trasy pieszej odbywa się jednocześnie, po czym uczestnicy zmierzają do mety non-stop.

  3. Wszelkie przerwy na trasie i w bazie Rajdu są wliczane w czas przejścia trasy i można korzystać z tego przywileju bez ograniczeń.

  4. Wydawanie map na starcie następuje na 3 minuty przed godziną startu.

  5. Organizatorzy na starcie dostarczają kolorową mapę w skali 1:50000 z zaznaczonymi PK. Używanie map innych niż dostarczone przez Organizatorów (w tym map w postaci cyfrowej w urządzeniach nawigacji satelitarnej) jest zabronione. Uczestnik, który używa niedozwolonych map zostanie zdyskwalifikowany.

  6. Uczestnicy mają obowiązek potwierdzać kolejne PK zgodnie z kolejnością opisaną na mapie. Podane na mapie odległości pomiędzy PK, liczone są wzdłuż najkrótszych elementów liniowych na mapie: dróg, ścieżek, granic kultur lub innych elementów liniowych (nie są to odległości w linii prostej między tymi PK).

  7. Warunkiem sklasyfikowania uczestnika TP jest odnalezienie i prawidłowe potwierdzenie pierwszego PK trasy do czasu jego zamknięcia przez Organizatorów. Uczestnik musi również odczytać dane z karty Sportident na mecie Rajdu, bezwarunkowo do godziny 21:30. Po tym czasie odczyt kart Sportident dla trasy nie będzie prowadzony.

  8. O klasyfikacji uczestnika TP w pierwszej kolejności decyduje ilość potwierdzonych zgodnie z kolejnością PK, w limicie czasowym 24 godzin od startu. W drugiej kolejności decyduje czas przejścia od startu do ostatniego potwierdzonego PK lub mety.

TRASA ROWEROWA:

  1. Podstawowym celem na trasie rowerowej (TR) jest to, aby w limicie czasowym 12 godzin przejechać 200 km, potwierdzając obecność na wszystkich Punktach Kontrolnych (PK). Osoby, które ukończą trasę rowerową potwierdzając wszystkie PK trasy w limicie czasowym posiądą miano "HARPAGANA".

  2. Długość trasy rowerowej została obliczona według optymalnego wariantu pokonywania trasy (optymalnej kolejności potwierdzania PK), wzdłuż najkrótszych elementów liniowych na mapie: dróg, ścieżek, granic kultur lub innych elementów liniowych.

  3. Start wszystkich uczestników trasy rowerowej odbywa się jednocześnie, po czym uczestnicy zmierzają do mety non-stop.

  4. Wszelkie przerwy na trasie i w bazie Rajdu są wliczane w czas przebycia trasy i można korzystać z tego przywileju bez ograniczeń.

  5. Wydawanie map na starcie następuje na 3 minuty przed godziną startu.

  6. Organizatorzy na starcie dostarczają kolorową mapę w skali 1:100000 z zaznaczonymi PK. Używanie map innych niż dostarczone przez Organizatorów (w tym map w postaci cyfrowej w urządzeniach nawigacji satelitarnej) jest zabronione. Uczestnik, który używa niedozwolonych map zostanie zdyskwalifikowany.

  7. Uczestnicy mogą zaliczać kolejne PK w dowolnej kolejności, zgodnie z otrzymaną mapą i opisem trasy.

  8. Każdy PK na Trasie Rowerowej ma określoną punktację wagową. I tak odpowiednio:

    1. PK 1, 2, 3, 4 mają 1 punkt wagowy,

    2. PK 5, 6, 7, 8 mają 2 punkty wagowe,

    3. PK 9, 10, 11, 12 mają 3 punkty wagowe,

    4. PK 13, 14, 15, 16 mają 4 punkty wagowe,

    5. PK 17, 18, 19, 20 mają 5 punktów wagowych.

  9. Warunkiem sklasyfikowania uczestnika TR jest odnalezienie i prawidłowe potwierdzenie dowolnego PK trasy, w godzinach jego otwarcia. Uczestnik musi również odczytać dane z karty Sportident na mecie Rajdu, bezwarunkowo do godziny 19:30. Po tym czasie odczyt kart Sportident dla trasy nie będzie prowadzony.

  10. W przypadku przekroczenia limitu czasu 12 godzin, za każdą rozpoczętą minutę spóźnienia od wyniku uczestnika odejmuje się jeden punkt wagowy.

  11. O klasyfikacji uczestnika w pierwszej kolejności decyduje suma punktów wagowych uzyskanych na trasie przez uczestnika za potwierdzenie PK, w drugiej kolejności ilość potwierdzonych PK, a w trzeciej decyduje czas przybycia uczestnika na metę.

  12. Punkty kontrolne oddalone od bazy o ponad 10 km otwierane są po 30 min od startu oraz zamykane na 30 min przed upływem limitu czasu. Punkty kontrolne oddalone od bazy o ponad 20 km są otwierane po 60 min od startu oraz zamykane na 60 min przed upływem limitu czasu. Punkty kontrolne oddalone od bazy o ponad 30 km są otwierane po 90 min od startu oraz zamykane 90 min przed upływem limitu czasu. Punkty kontrolne oddalone od bazy o ponad 40 km są otwierane po 120 min od startu oraz zamykane na 120 min przed upływem limitu czasu.

  13. Obowiązkowe wyposażenie uczestnika trasy rowerowej: rower, kask rowerowy, oświetlenie przednie - białe (może być czołówka), oświetlenie tylne - czerwone.

TRASA MIESZANA:

  1. Podstawowym celem na trasie mieszanej (TM) jest to, aby w limicie czasowym 18 godzin przejść 50,00 km i przejechać 100,00 km, potwierdzając obecność na wszystkich Punktach Kontrolnych (PK). Osoby, które ukończą trasę mieszaną potwierdzając wszystkie PK trasy w limicie czasowym, posiądą miano "HARPAGANA".

  2. Start wszystkich uczestników trasy mieszanej do etapu pieszego odbywa się jednocześnie, po czym uczestnicy zmierzają do mety etapu pieszego (PK 8 - Baza Rajdu) non-stop.

  3. Wydawanie map na starcie etapu pieszego następuje na 3 minuty przed godziną startu.

  4. Na mecie etapu pieszego następuje "stop czas". W przypadku przyjścia na metę etapu pieszego przed czasem 10 godzin limitu czasu "stop czas" jest wymuszony przynajmniej do czasu upływu 10 godziny limitu czasu. "Stop czas" nie powoduje wydłużenia całkowitego limitu na pokonanie trasy, tj. 18 godzin licząc od startu etapu pieszego.

  5. Start uczestników do etapu rowerowego następuje najwcześniej po upływie 10 godziny limitu czasu, a najpóźniej w momencie upływu 17 godziny tegoż limitu.

  6. Warunkiem startu do etapu rowerowego jest ukończenie etapu pieszego z kompletem 8 PK.

  7. Start etapu rowerowego znajduje się w bazie Rajdu na PK 8. Uczestnicy sami decydują o czasie startu pamiętając o tym, iż start do etapu rowerowego czynny jest od upływu 10-tej godziny do upływu 17-tej godziny limitu czasu. Wskazane jest, aby uczestnicy na start etapu rowerowego zgłosili się przynajmniej 3 minuty przed zakładanym startem w celu dokonania odpowiednich wpisów przez Sędziów. Wydawanie map na etap rowerowy następuje nie wcześniej niż 3 min przed upływem 10-tej godziny limitu czasu.

  8. Po starcie w etapie rowerowym uczestnicy zmierzają do mety etapu rowerowego non stop.

  9. Na etapie pieszym uczestnicy mają obowiązek zaliczać kolejne PK zgodnie z kolejnością opisaną na mapie. Odległości między PK, podane na mapie liczone są wzdłuż najkrótszych elementów liniowych na mapie: dróg, ścieżek, granic kultur lub innych elementów liniowych (nie są to odległości w linii prostej między tymi PK). Na etapie rowerowym kolejne PK można zaliczać w dowolnej kolejności, zgodnie z otrzymaną mapą i opisem trasy. Długość etapu rowerowego została obliczona według optymalnego wariantu pokonywania trasy (optymalnej kolejności potwierdzania PK), wzdłuż najkrótszych elementów liniowych na mapie: dróg, ścieżek, granic kultur lub innych elementów liniowych.

  10. Organizatorzy na starcie etapu pieszego dostarczają mapę geodezyjną w skali 1:50 000, a na starcie etapu rowerowego mapę geodezyjną w skali 1:100 000 z zaznaczonymi PK. Używanie map innych niż te dostarczone przez Organizatorów (w tym map w postaci cyfrowej w urządzeniach nawigacji satelitarnej) jest zabronione.Uczestnik, który używa niedozwolonych map zostanie zdyskwalifikowany.

  11. Każdy PK na trasie mieszanej ma określoną punktację wagową. I tak odpowiednio:

    1. PK 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 mają 1 punkt wagowy,

    2. PK 11, 12 mają 2 punkty wagowe,

    3. PK 13, 14 mają 3 punkty wagowe,

    4. PK 15, 16 mają 4 punkty wagowe,

    5. PK 17, 18 mają 5 punktów wagowych.

  12. Warunkiem sklasyfikowania uczestnika TM jest odnalezienie i potwierdzenie pierwszego PK etapu pieszego trasy, do czasu jego zamknięcia przez Organizatorów. Uczestnik musi również odczytać dane z karty Sportident na mecie Rajdu, bezwarunkowo do godziny 16:00. Po tym czasie odczyt kart Sportident dla trasy nie będzie prowadzony.

  13. W przypadku przekroczenia limitu czasu 18 godzin, za każdą rozpoczętą minutę spóźnienia od wyniku uczestnika odejmuje się jeden punkt wagowy.

  14. O klasyfikacji uczestnika w pierwszej kolejności decyduje suma punktów wagowych uzyskanych na trasie przez uczestnika za potwierdzenie PK, w drugiej kolejności ilość potwierdzonych PK, a w trzeciej decyduje mniejsza suma czasów przebycia etapu pieszego i rowerowego.

  15. Obowiązkowe wyposażenie uczestnika na etapie rowerowym trasy mieszanej: rower, kask rowerowy, oświetlenie przednie - białe (może być czołówka), oświetlenie tylne - czerwone.

POTWIERDZANIE Punktów Kontrolnych (PK):

  1. Punkt kontrolny w terenie oznaczony jest biało-czerwonym lampionem umiejscowionym na stojaku posiadającym własny numer, stację Sportident do elekrtonicznego potwierdzania pobytu. Na wszystkich punktach bedą znajdowali się sędziowie.

  2. Warunkiem potwierdzenia obecności uczestnika na PK jest właściwe potwierdzenie punktu za pomocą karty SI. Zasady właściwego potwierdzania punktu za pomocą karty SI zostaną zademonstrowane podczas rozpoczęcia imprezy, przed rozdaniem map.

  3. Fakt pobytu uczestnika na PK odnotowują także Sędziowie, jest to podyktowane względami bezpieczeństwa. Lista sędziowska w żaden sposób nie zastępuje obowiązku prawidłowego potwierdzenia PK przez uczestnika.

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Uczestnicy w czasie trwania Rajdu mają prawo, iść (na trasie pieszej), jechać na rowerze (na trasie rowerowej), iść na pierwszej pętli i jechać na rowerze na drugiej pętli (na trasie mieszanej) oraz odpoczywać wedle własnej woli. Aby przebycie danej trasy było "czyste" uczestnicy nie mogą korzystać z żadnego środka lokomocji (z wyjątkiem roweru w przypadku trasy rowerowej i etapu rowerowego trasy mieszanej). Uczestnicy nie mogą również korzystać ze zorganizowanej pomocy osób trzecich nie będących uczestnikami Rajdu oraz urządzeń do nawigacji satelitarnej (z wyjątkiem przypadków wymienionych w punkcie 44.

  2. Używanie urządzeń do nawigacji satelitarnej jako pomocy nawigacyjnej jest zabronione. Używanie urządzeń do nawigacji satelitarnej dozwolone jest jedynie w celu zapisu śladu (tracka) do wykorzystania po rajdzie oraz do pomiaru parametrów ruchu (prędkości, kierunku i odległości).

  3. Protesty można składać w formie pisemnej, elektronicznej lub ustnej w ciągu 2 godzin od zamknięcia mety danej trasy do Sędziego Głównego. Protesty zostaną rozpatrzone natychmiast po ich złożeniu, po czym zostanie ogłoszona oficjalna klasyfikacja końcowa Rajdu.

  4. Wszystkich uczestników obowiązuje bezwzględne, obowiązkowe odmeldowanie się po Rajdzie do godziny 22:00 - 16 kwietnia 2011 roku (sobota) w jeden z poniżej podanych sposobów:

    1. na mecie (w przypadku ukończenia rajdu),

    2. w bazie rajdu (w przypadku zejścia lub zjechania z trasy),

    3. telefoniczne w Biurze Logistycznym, dzwoniąc pod numer telefonu znajdujący się na mapach (w przypadku zejścia lub zjechania z trasy bez przybycia do bazy Rajdu).

    Odmeldowanie podyktowane jest względami bezpieczeństwa. W przypadku nie spełnienia tego obowiązku uczestnik może zostać obciążony kosztami podjętej akcji ratowniczej.
  5. Organizatorzy nie zapewniają transportu dla uczestników, którzy rezygnują z kontynuowania trasy. W miarę możliwości Organizatorzy mogą przewieźć uczestników do bazy Rajdu. Czas oczekiwania na transport może być jednak bardzo długi.

  6. Obowiązuje zakaz rozpalania i palenia ognisk na terenach leśnych, poruszania się po uprawach rolnych, szkółkach leśnych i terenach prywatnych. Za szkody wyrządzone wobec uczestników przez osoby trzecie jak i odwrotnie Organizator nie odpowiada.

  7. Obowiązuje nakaz przestrzegania przepisów prawa, a w szczególności zasad poruszania się po drogach publicznych, przepisów ruchu drogowego oraz przepisów przeciw-pożarowych. Za skutki naruszenia tych przepisów uczestnik odpowiada osobiście.

  8. Wszyscy uczestnicy zobowiązani są do posiadana i okazywania na wezwanie Organizatorów i innych służb ważnego dowodu tożsamości.

  9. Numer startowy, wydawany w sekretariacie przed startem należy podczas trwania Rajdu obowiązkowo nosić w widocznym miejscu na klatce piersiowej, plecach albo plecaku. Na rowerach obowiązuje dodatkowo numer startowy przyczepiony z przodu kierownicy.

  10. Osoby niepełnoletnie w wieku 14-17 lat mogą uczestniczyć w Rajdzie tylko pod opieką osób powyżej 18 roku życia. Fakt ten obowiązkowo należy odnotować w karcie zgłoszeniowej wypełnianej w sekretariacie Rajdu przed startem. Jeden opiekun może opiekować się maksymalnie 10 osobami niepełnoletnimi.

  11. Udział w Rajdzie jest dobrowolny. W Rajdzie uczestnicy startują na własną odpowiedzialność niezależnie od warunków pogodowych zastanych na trasach Rajdu i w razie wypadku nie będą dochodzić oni odszkodowania od Organizatorów. Fakt ten odnotowuje się poprzez podpisanie deklaracji w sekretariacie przed Rajdem.

  12. Organizatorzy mają prawo wycofać z trasy uczestnika Rajdu, w przypadku stwierdzenia przez obsługę medyczną niezdolności do kontynuowania wysiłku fizycznego podczas Rajdu oraz w przypadku stwierdzenia złamania przepisów niniejszego regulaminu.

  13. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do zmiany regulaminu, o czym uczestnicy zostaną poinformowani najpóźniej przed startem.

  14. Ostateczna interpretacja regulaminu należy do Organizatorów. W sprawach spornych decyzja Organizatorów jest decyzją ostateczną. Nieznajomość regulaminu nie zwalnia uczestnika od jego przestrzegania.


ORGANIZATORZY

ERnO HARPAGAN-41


Ostatnia aktualizacja: 16.03.2011 22:15