Co to jest Harpagan? Organizator Sklepik Księga gości Forum Subskrypcja Archiwum Harpagana Statystyki Kontakt
  ERnO H-46
REGULAMIN
Sponsorzy

REGULAMIN

EKSTREMALNEGO RAJDU NA ORIENTACJĘ

HARPAGAN-46

18-20 października 2013, Kwidzyn

(aktualność 05.08.2013)



  1. CELE RAJDU:
    • sprawdzenie granic własnej wytrzymałości i odporności psychicznej,
    • wyłonienie osób godnych miana HARPAGANA w marszu i rowerowej jeździe na orientację,
    • popularyzacja imprez na orientację, jako doskonałej formy niekonwencjonalnego wypoczynku,
    • upowszechnienie kultury fizycznej, sportu oraz obronności kraju,
    • wymiana doświadczeń przez sympatyków imprez na orientację,
    • praktyczne potwierdzenie własnych umiejętności w posługiwaniu się mapą i kompasem,
    • ukazanie uczestnikom piękna Ziemi Pomorskiej.

  2. NAZWA RAJDU:
  3. Ekstremalny Rajd na Orientację HARPAGAN-46

  4. TERMIN I MIEJSCE:
  5. Rajd odbędzie się w dniach 18-20 października 2013 roku z bazą, z startem i metą w Kwidzynie (Województwo Pomorskie)

  6. ORGANIZATOR:
  7. Pomorski Klub Orientacji HARPAGAN z siedzibą w Gdańsku, ul. Ogarna 72, 80-826 Gdańsk, tel. +48-606-210-024;
  8. ZESPÓŁ ORGANIZACYJNY:
  9. Rajd organizowany jest przez grono klubowiczek, klubowiczów i sympatyków Pomorskiego Klubu Orientacji HARPAGAN.
    Komitet Organizacyjny Rajdu:
  10. BAZA RAJDU:
  11. Baza Rajdu ERnO HARPAGAN-46 zostanie podana w pierwszej połowie września.

  12. UCZESTNICTWO:
  13. Prawo uczestnictwa w rajdzie mają osoby:
    • Które ukończyły 18 lat.
    • Osoby niepełnoletnie w przedziale wieku 12-18 lat mogą startować tylko pod opieką osób pełnoletnich oraz za pisemną zgodą rodzica/opiekuna prawnego.
    • Osoby niepełnoletnie w wieku do 12 lat mogą startować tylko pod opieką rodzica/opiekuna prawnego na dystansie TP10 HARPUŚ.
    • Formularz „Pozwolenia na start osoby niepełnoletniej” można pobrać ze strony Rajdu z działu „Pliki do pobrania” Pliki do pobrania.
    • Każdy uczestnik startuje na własną odpowiedzialność (w przypadku zawodników niepełnoletnich na wyłączną odpowiedzialność rodzica lub opiekuna prawnego). Dopuszcza się do uczestnictwa w Rajdzie wyłącznie osoby posiadające dobry stan zdrowia, nie posiadające przeciwwskazań medycznych do uczestnictwa w Rajdzie. Ten fakt uczestnik potwierdzi własnoręcznym podpisem na formularzu przygotowanym przez Organizatora.
    • W przypadku osób niepełnoletnich potwierdzenie dobrego stanu zdrowia, braku przeciwwskazań medycznych oraz wyrażenie zgody na udział w Rajdzie potwierdza na formularzu „Pozwolenia na start osoby niepełnoletniej” własnoręcznym podpisem rodzic lub opiekun prawny nieletniego zawodnika oraz osoba, której opiekunowie prawni powierzyli opiekę nad nieletnim w czasie trwania Rajdu.

  14. FORMA I KATEGORIE STARTOWE:
    • TRASA PIESZA 10 km (TP10) HARPUŚ: 10 km w 4 godziny, charakterystyka trasy: 1 pętla 10 km, kolejność potwierdzania PK obowiązkowa.
    • TRASA PIESZA 25 km (TP25): 25 km w 6 godzin, charakterystyka trasy: 1 pętla 25 km, kolejność potwierdzania PK obowiązkowa.
    • TRASA PIESZA 50 km (TP50): 50 km w 12 godzin, charakterystyka trasy: 1 pętla 50 km, kolejność potwierdzania PK obowiązkowa.
    • TRASA PIESZA 100 km (TP100): 100 km w 24 godziny, charakterystyka trasy: 2 pętle po 50 km, kolejność potwierdzania PK obowiązkowa. Uczestnicy, którzy ukończą całą trasę otrzymują tytuł HARPAGANA.
    • TRASA ROWEROWA 50 km (TR50): 50 km w 6 godzin, charakterystyka trasy: 50 km, kolejność potwierdzania PK dowolna - scorelauf, obowiązuje punktacja dodatnio-ujemna (wagowa).
    • TRASA ROWEROWA 100 km (TR100): 100 km w 9 godzin, charakterystyka trasy: 100 km, kolejność potwierdzania PK dowolna - scorelauf, obowiązuje punktacja dodatnio-ujemna (wagowa).
    • TRASA ROWEROWA 200 km (TR200): 200 km w 12 godzin, charakterystyka trasy: 200 km, kolejność potwierdzania PK dowolna - scorelauf, obowiązuje punktacja dodatnio-ujemna (wagowa). Uczestnicy, którzy ukończą całą trasę otrzymują tytuł HARPAGANA.
    • TRASA MIESZANA (TM150): 50 km pieszo + 100 km rowerem w 18 godzin, charakterystyka trasy 1 pętla 50 km pieszo - kolejność potwierdzania PK dowolna - scorelauf, następnie 100 km rowerem - kolejność potwierdzania PK dowolna - scorelauf. Uczestnicy, którzy ukończą całą trasę otrzymują tytuł HARPAGANA.
    We wszystkich kategoriach:
    • klasyfikacja indywidualna z podziałem na płeć K- kobiety, M- mężczyźni,
    • każdy uczestnik ma swój numer startowy,
    • dozwolone jest poruszanie się po trasie w grupach,
    • organizator nie zapewnia sprzętu startowego (buty, rowery itp. itd.).

  15. ZASADY WSPÓŁZAWODNICTWA
  16. Zasady współzawodnictwa opisane są w Zasadach współzawodnictwa w Rajdzie. Są one integralną częścią Regulaminu i można znaleźć je poniżej Regulaminu

  17. SYSTEM POTWIERDZANIA PUNKTÓW KONTROLNYCH SPORTIDENT
    • Na wszystkich trasach (oprócz TP10 HARPUŚ) stosowany będzie elektroniczny system potwierdzania obecności na punktach kontrolnych SPORTident.
    • Na trasie TP 10 HARPUŚ stosowany będzie tradycyjny sposób potwierdzania punktów kontrolnych w postaci papierowych kart startowych.
    • Uczestnicy nie posiadający własnych kart SPORTident, podczas rejestracji w Biurze Rajdu (obsługa SPORTIdent) będą musieli wpłacić kaucję wraz z opłatą za wypożyczenie karty SI w wysokości 60 zł (50 zł kaucja + 10 zł opłata za wypożyczenie). Kaucja (50 zł) będzie zwracana w biurze po oddaniu karty SI. Kaucji ani opłaty za wypożyczenie nie należy wpłacać bezpośrednio na konto bankowe Organizatora!!!
    • Dozwolone są tylko karty dostarczone przez organizatora lub własne typu SI 6, 8, 9 lub 10.
    • Z systemem SPORTident można zapoznać się nieco bliżej na stronie http://www.sportident.com. Informacja na temat sytemu SPORTident na Harpaganie znajduje się w tym dokumencie .

  18. MAPY:
  19. Na wszystkich trasach mapy kolorowe, zabezpieczone w foliowym worku strunowym
    • trasy piesze TP10 HARPUŚ, skala 1:10000,
    • trasy piesze TP25, skala 1:25000,
    • trasy piesze TP50, TP100, skala 1:50000,
    • trasy rowerowe TR50, skala 1:50000,
    • trasy rowerowe TR100, TR200, skala 1:100000,
    • trasa mieszana TM150, skala 1:50000 (etap pieszy), 1:100000 (etap rowerowy).

  20. PUCHAR POLSKI – PPwPMnO i PPwMRnO:

  21. KOSZULKI RAJDOWE T-SHIRT:
  22. Tradycyjnie już będzie można zamówić koszulkę rajdową w cenie 30 zł, dwóch wersjach: męskiej (rozmiary -> S,M,L,XL,XXL) oraz damskiej (rozmiary -> S,M,L,XL). Opłatę za koszulkę należy przelać wraz z opłatą startową (koszulki będą gotowe do odbioru w sklepiku rajdowym) lub też będzie można je tam zakupić w przypadku braku wcześniejszej wpłaty (do wyczerpania nakładu). UWAGA: nie gwarantujemy dostępności koszulek zamówionych po 30 września 2013.

  23. ZGŁOSZENIA:
  24. Uczestnik zobowiązany jest do wypełnienia i wysłania formularza zgłoszeniowego poprzez Internet lub w ostatnim terminie w Biurze Rajdu w bazie Rajdu:
    • Do 30 września 2013 roku obowiązuje promocyjna opłata startowa - zgłoszenia można dokonać wyłącznie wypełniając elektroniczny formularz zgłoszeniowy na stronie internetowej rajdu.
    • Od 1 do 14 października 2013 roku obowiązuje normalna opłata startowa - zgłoszenia można dokonać wyłącznie wypełniając elektroniczny formularz zgłoszeniowy na stronie internetowej rajdu.
    • Od 15 października 2013 roku obowiązuje wyższa opłata startowa - można zgłaszać się tylko bezpośrednio przed startem, w Biurze Rajdu (wszelkie opłaty tylko gotówką).
    • Ze względu na proces przygotowania materiałów startowych preferujemy zgłoszenia elektroniczne w pierwszym terminie zgłoszeń.
    • Zgłoszenie będzie ważne w momencie wpłynięcia opłaty startowej na konto organizatora. W przypadku nie wpłynięcia opłaty startowej zgłoszenie jest nieważne.
    • Po potwierdzeniu wpłynięcia opłaty startowej na konto organizatora, uczestnik zostaje wpisany na listę startową.
    • W Biurze Rajdu, osoby zgłoszone będące na liście startowej wypełniają formularz Rajdowy dotyczący akceptacji regulaminu Rajdu. Osoby nie zgłoszone wypełniają cały formularz zgłoszeniowy wraz z częścią dotyczącą akceptacji regulaminu Rajdu (Rajdowy). Formularze będą dostępne w Biurze Rajdu.
    • Dodatkowo, uczestnicy nie posiadający własnych kart SI wpłacają kaucję, wraz z opłatą za wypożyczenia karty SI, w wysokości 60zł (50zł + 10zł)

  25. OPŁATA STARTOWA:
    • Opłatę startową należy przesłać przelewem bankowym na konto:
    • Pomorski Klub Orientacji HARPAGAN, ul Ogarna 72, 80-826 Gdańsk.
      BZ WBK I/O Gdańsk 62 1090 1098 0000 0001 0362 6857
    • W tytule przelewu należy wpisać: "H46 + ID ... (identyfikator/y z formularza zgłoszeniowego) + nazwisko/a osoby/osób, za które jest wysłana opłata startowa + dodatki (koszulka)"
    • Opłatę startową za kilka osób można uiszczać na jednym przekazie.
    • Wysokość opłaty startowej:



    UWAGA!!
    • W przypadku stwierdzenia braku obecności na listach startowych przed Rajdem pomimo opłacenia opłaty startowej, należy w Biurze Rajdu okazać dowód uiszczenia opłaty startowej.
    • Czas weryfikacji zgłoszenia od momentu jego dotarcia do organizatorów może potrwać kilka dni (weryfikacja dokonywana jest manualnie).

  26. ZMIANA TRASY:
    • Uczestnik, który zdecydował się zmienić trasę i zgłosi tą zmianę e-mailem na adres biuro@harpagan.pl do dnia 14 października 2013r. ma prawo do takowej zmiany trasy.
    • W przypadku zmiany trasy na trasę, gdzie normalna opłata startowa jest wyższa, będzie należało dopłacić różnicę w cenie tras do kwoty normalnej opłaty startowej według stawki płatnej (od 1 do 14 października 2013).
    • W przypadku zmiany trasy na trasę, gdzie normalna opłata startowa jest niższa, nie będzie przysługiwał zwrot wykonanej nadpłaty za trasę wcześniej opłaconą.
    • Informacje o zmianie trasy wysłane na inny adres e-mail lub wysłana po tym terminie oraz zgłoszona w Bazie Rajdu (podczas pracy Biura Rajdu) nie uprawnia do zwrotu opłaty startowej oraz nie będzie przyjęta przez Biuro Rajdu.

  27. REZYGNACJA:
    • Uczestnik, który zdecydował się zrezygnować z udziału w rajdzie i zgłosi tą rezygnację e-mailem na adres biuro@harpagan.pl do dnia 14 października 2013r. ma prawo do zwrotu wniesionej opłaty startowej pomniejszonej o opłatę manipulacyjną w wysokości 15 zł.
    • Rezygnacja z udziału wysłana na inny adres e-mail lub wysłana po tym terminie oraz zgłoszona w Bazie Rajdu (podczas pracy Biura Rajdu) nie uprawnia do zwrotu opłaty startowej oraz nie będzie przyjęta przez Biuro Rajdu.

  28. ZAMIANA UCZESTNICTWA
    • Uczestnik, który zdecydował się zrezygnować z udziału w rajdzie i ma możliwość z cedowania swojego zgłoszenia wraz z opłatą startową na innego uczestnika i zgłosi tę zamianę uczestnictwa e-mailem na adres biuro@harpagan.pl do dnia 14 października 2013r. ma prawo do zamiany uczestnictwa bez poniesienia żadnych opłat manipulacyjnych.
    • Zamiana uczestnictwa wysłana na inny adres e-mail lub wysłana po tym terminie oraz zgłoszona w Bazie Rajdu (podczas pracy Biura Rajdu) nie uprawnia do zwrotu opłaty startowej oraz nie będzie przyjęta przez Biuro Rajdu.

  29. RAMOWY PROGRAM RAJDU:
    • 18 października 2013 (piątek)
      • od 16.00 przyjmowanie uczestników w Bazie Rajdu,
      • 20.50 uroczyste otwarcie Rajdu,
      • 21.00 start trasy pieszej TP100 i TM150 (etap pieszy),
    • 19 października 2013 (sobota)
      • 06.30 start trasy rowerowej TR200,
      • 07.00 - 14.00 start trasy mieszanej TM150 (etap rowerowy),
      • 07.30 start trasy pieszej TP50,
      • 08.30 start trasy rowerowej TR100,
      • 09.30 start trasy pieszej TR25,
      • 10.30 start trasy rowerowej TR50,
      • 11.00 start trasy pieszej TP10 HARPUŚ,
      • 15.00 meta trasy mieszanej TM150,
      • 15.00 meta trasy pieszej TP10 HARPUŚ,
      • 15.30 zakończenie trasy pieszej TP10 HARPUŚ, w Bazie Rajdu.
      • 15.30 meta trasy pieszej TP25,
      • 16.30 meta trasy rowerowej TR50,
      • 17.30 meta trasy rowerowej TR100,
      • 18.30 meta trasy rowerowej TR200,
      • 19.30 meta trasy pieszej TP50,
      • 21.00 meta trasy pieszej TP100,
      • 22.00 uroczyste zakończenie Rajdu w Bazie Rajdu,
    • 20 października 2013 (niedziela)
      • do 09.00 opuszczenie Bazy Rajdu.

  30. PRACA BIURA RAJDU:
    • 18 października 2013 (piątek)
      • 17.00 - 20.30 obsługa tylko - TP100, TM150, TR200,
      • 22.00 - 24.00 obsługa tylko - TP50, TR100, TR200,
    • 19 października 2013 (sobota)
      • 05.00 - 06.00 obsługa tylko - TP50, TR100, TR200,
      • 06.00 - 07.00 obsługa tylko - TP50, TR100,
      • 07.00 - 08.00 obsługa tylko - TP25, TR100,
      • 08.00 - 09.00 obsługa tylko - TP25, TR50,
      • 09.00 - 10.00 obsługa tylko - TP10 HARPUŚ, TR50,
      • 10.00 - 11.00 obsługa tylko - TP10 HARPUŚ.

  31. SKLEPIK RAJDOWY:
  32. W Bazie Rajdu będzie czynny sklepik rajdowy w którym można odebrać zakupione wraz z opłatą startową koszulki rajdowe t-shirt oraz będzie można zakupić w przypadku braku wcześniejszego zamówienia dodatkowe koszulki rajdowe (do wyczerpania nakładu). W sklepiku będzie można także zakupić mapniki rowerowe, mapy, koszulki z poprzednich edycji rajdów, zegary startowe i wiele innych gadżetów.

  33. WYŻYWIENIE:
  34. Organizatorzy zapewniają jeden ciepły posiłek (mięsny) w Bazie Rajdu. Uczestnicy mają do dyspozycji w Bazie Rajdu miejsce, w którym można przygotować podstawowe posiłki turystyczne.

  35. NOCLEGI:
  36. Uczestnicy mają do dyspozycji w Bazie Rajdu wiele miejsca na podłodze w wyznaczonych miejscach (w tym: sali gimnastycznej, korytarzach szkolnych, klasach oraz innych zakamarkach). Organizatorzy nie zapewniają materaców ani śpiworów.

  37. KOMUNIKACJA:
  38. Na potrzeby Rajdu nieopodal Kwidzyna wybudowano, oddając do użytku w dniu 26 lipca 2013r., most na Wiśle. Ułatwi on transport kołowy oraz pieszy uczestnikom i nie tylko. Istnieje możliwość dotarcia na Rajd także koleją żelazną, drogą lądową i wodną.

  39. NAGRODY:
    • Uczestnicy, którzy ukończą trasy TP100, TR200 oraz TM150 potwierdzając wszystkie punkty kontrolne w regulaminowym czasie uzyskają tytuł HARPAGANA udokumentowany pamiątkowym certyfikatem i pamiątkowym medalem (w kształcie litery H).
    • Wszyscy uczestnicy otrzymają pamiątkowy dyplom uczestnictwa.
    • Uczestnicy sklasyfikowani na miejscach I – III na poszczególnych trasach otrzymają pamiątkowe statuetki (w kształcie litery H).
    • Wśród osób obecnych na zakończeniu Rajdu zostaną rozlosowane upominki.

  40. ŚWIADCZENIA STARTOWE:
    • Możliwość uczestnictwa w Rajdzie.
    • Dwa noclegi w Bazie Rajdu w warunkach turystycznych (należy posiadać własny śpiwór i karimatę).
    • Jeden ciepły posiłek regeneracyjny (mięsny).
    • Komplet map (w foliowym worku strunowym) i materiałów startowych.
    • Opracowane trasy Rajdowe wraz obsługą Punktów Kontrolnych na trasie.
    • Okolicznościowy numer startowy.
    • Naklejkę Rajdową.
    • Opieka medyczna w Bazie Rajdu oraz na podanych w komunikacie startowym PK.
    • Przechowalnie bagaży i rowerów, toalety, prysznice w Bazie Rajdu.
    • Parkingi dla samochodów w okolicy Bazy Rajdu.
    • Informator techniczny.
    • Odciski okolicznościowych pieczęci.
    • Numer startowy na rower (trasy rowerowe i mieszana).
    • Potwierdzenie i weryfikacja OInO (wszystkie trasy 1 pkt), OTP i KOT.
    • Wrzątek do celów spożywczych.
    • Inne materiały w miarę napływu świadczeń.

  41. RUCH DROGOWY:
    • Rajd będzie odbywać się przy nieograniczonym ruchu drogowym.
    • Uczestnicy muszą przestrzegać przepisów Kodeksu Drogowego.
    • Uczestnicy muszą zachować szczególną ostrożność mając na uwadze możliwość wyjechania pojazdów z pól, dróg leśnych czy pojedynczych zabudowań.
    • Wszyscy uczestnicy na drogach gruntowych, leśnych oraz publicznych powinni poruszać się prawą stroną jezdni i bezwzględnie przestrzegać przepisów ruchu drogowego.
    • Za kolizje i wypadki podczas Rajdu ponosi odpowiedzialność uczestnik lub inny użytkownik drogi przyczyniający się wskutek naruszenia przepisów ruchu drogowego do zaistnienia zdarzenia.
    • Organizator nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne kolizje i wypadki podczas Rajdu.

  42. OCHRONA ŚRODOWISKA NATURALNEGO:
  43. Uczestnicy obowiązani są szanować środowisko naturalne w którym poruszają się podczas Rajdu. Uczestnicy nie mogą zanieczyszczać terenu i pozostawiać śmieci na trasach. Istnieje możliwość zdawania śmieci na Punktach Kontrolnych Obsłudze PK. Zabrania się używania szklanych pojemników w terenie. W przypadku naruszania tego przepisu, uczestnicy mogą być ukarani dyskwalifikacją.

  44. DANE OSOBOWE, WIZERUNEK ORAZ KORESPONDENCJA:
    • Uczestnicy Rajdu wyrażają zgodę na publiczne ogłoszenie wyników wraz z jego danymi osobowymi w postaci imienia, nazwiska, roku urodzenia i miejscowości podanych w zgłoszeniu.
    • Uczestnicy Rajdu zgadzają się na otrzymywanie korespondencji drogą elektroniczną i udostępniają w tym celu swój adres e-mail zgodnie z ustawą z dnia 18.07.2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204).
    • Uczestnicy Rajdu wyrażają zgodę na przetwarzanie ich danych osobowych na potrzeby organizowanych przez Pomorski Klub Orientacji HARPAGAN imprez i rajdów jak również na ich gromadzenie w bazach danych Pomorskiego Klubu Orientacji HARPAGAN zgodnie z Ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity Dz. U. z 2002r. Nr 101 poz. 926 z późniejszymi zmianami).
    • Organizator Rajdu, Patroni i Sponsorzy są uprawnieni do wykorzystania wizerunku, wypowiedzi i danych osobowych poszczególnych uczestników, biorących udział w Rajdzie, przy czym wizerunek i dane te będą wykorzystywane w materiałach promujących Rajd i wydarzenia towarzyszące Rajdowi (prasa, radio, telewizja, Internet, materiały graficzne). Uczestnikom oprócz nagród nie przysługują żadne dalsze gratyfikacje, w szczególności wynagrodzenie z tytułu wykorzystania wizerunku, wypowiedzi i danych osobowych.
    • Uczestnicy Rajdu wyrażają zgodę na przeniesienie autorskich praw majątkowych do wizerunku i wypowiedzi dla prasy, radia i telewizji utrwalonego poprzez dokumentację prasową, fotograficzną i filmową obejmuje wszystkie pola eksploatacji wymienione w art. 50 Ustawy z 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity Dz. U. z 2000 r. nr 80 poz. 904 z późniejszymi zmianami) w tym m.in.: utrwalania jakąkolwiek techniką, w tym m.in.: drukiem, na kliszy fotograficznej, na taśmie magnetycznej, na dyskietce, cyfrowo, zwielokrotniania jakąkolwiek techniką, w tym m.in.: drukiem, na kliszy fotograficznej, na taśmie magnetycznej, na dyskietce, cyfrowo, wprowadzania do obrotu, wprowadzania do pamięci komputera oraz do sieci komputerowej i/lub multimedialnej, publicznego udostępniania wizerunku w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym (m.in.: udostępniania w Internecie i Intranecie), wystawiania, wyświetlania, użyczania i/lub najmu, dzierżawy, nadawania za pomocą wizji i/lub fonii przewodowej oraz bezprzewodowej przez stację naziemną, nadawania za pośrednictwem satelity, równoczesnego i integralnego nadawania (reemitowania) i następuje na czas nieograniczony zarówno czasowo jak i terytorialnie tzn. odnosi się zarówno do terytorium Polski jak i do terytoriów wszystkich innych państw.

  45. POSTANOWENIA KOŃCOWE:
    • Rajd odbędzie się bez względu na warunki atmosferyczne.
    • Zgłoszenie dopiero w Biurze Rajdu w trakcie trwania Rajdu nie gwarantuje pełnych świadczeń.
    • W Biurze Rajdu podczas zapisów wymagane będą od uczestników dowody wpłaty opłaty startowej w przypadku ewentualnych niejasności.
    • Uczestnik, który nie zgłosił się do Biura Rajdu w trakcie trwania Rajdu traci prawo do opłaty startowej i wszystkich świadczeń.
    • Organizator nie zapewnia transportu do Bazy Rajdu uczestnikom, którzy rezygnują w trakcie trwania Rajdu z kontynuowania przebycia tras Rajdowych.
    • Organizator nie ponosi odpowiedzialności za wypadki i zdarzenia losowe zaistniałe podczas dojazdu uczestników na Rajd i w czasie powrotu z niego.
    • Uczestnikom zaleca się ubezpieczenie we własnym zakresie (ubezpieczenie NNW i OC).
    • Uczestnicy biorą udział w Rajdzie na własną odpowiedzialność (w przypadku uczestników niepełnoletnich na wyłączną odpowiedzialność rodziców lub opiekunów).
    • Uczestnicy ponoszą odpowiedzialność cywilną za wszystkie wyrządzone przez siebie szkody z własnej, wyłącznej winy innym uczestnikom Rajdu oraz osobom trzecim.
    • Organizator oraz wszystkie osoby działające w jego imieniu lub z jego upoważnienia związane z przeprowadzeniem i organizacją Rajdu nie ponoszą odpowiedzialności za szkody osobowe, rzeczowe i majątkowe uczestników, które wystąpią przed, w trakcie lub po Rajdzie.
    • Organizator nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne kolizje i wypadki na trasach Rajdu spowodowane z winy uczestnika. Za ewentualne kolizje i wypadki na trasie spowodowane z winy uczestnika, odpowiedzialność będzie ponosił uczestnik.
    • W razie wypadku lub powstałej szkody związanej z Rajdem uczestnicy nie mogą występować z roszczeniami odszkodowawczymi wobec Organizatora lub osób działających w jego imieniu lub z jego upoważnienia, związanymi z przeprowadzeniem i organizacją Rajdu.
    • Uczestnicy oświadczają, że wszystkie dane personalne i dane dotyczące stanu zdrowia wpisane przez nich do formularzy Rajdowych są kompletne i zgodne z prawdą.
    • Uczestnicy zobowiązują się do przestrzegania zarządzeń i poleceń ze strony służb porządkowych Organizatora w czasie trwania Rajdu.
    • Organizator nie ponosi odpowiedzialności za konsekwencje przebywania przez uczestników na terenach stanowiących własność prywatną oraz terenów zamkniętych.
    • Zabronione jest niszczenie wszelkich upraw, nasadzeń leśnych jak i własności prywatnej i nie tylko.
    • Na trasach Rajdu mogą występować strome podejścia/podjazdy oraz zejścia/zjazdy jak i inne niebezpieczne warunki terenowe. Bezpieczne pokonanie tychże odcinków tras leży w gestii uczestnika, który sam za siebie bierze odpowiedzialność i podejmowane decyzje co do pokonania tychże odcinków.
    • Uczestnicy podczas Rajdu zobowiązani są do przestrzegania niniejszego regulaminu, zasad współzawodnictwa oraz odnoszenia się z należytym szacunkiem wobec siebie, osób postronnych oraz osób z zespołu organizacyjnego Rajdu. Nie mogą także używać wulgarnych słów ani zachowywać się w sposób niegodny uczestnika Rajdu.
    • Nieznajomość regulaminu Rajdu i jego nieprzestrzeganie nie będą uznawane przez Organizatora jako podstawy do jakichkolwiek roszczeń lub protestów ze strony uczestnika jak i osób trzecich. Podpis uczestnika na formularzu Rajdowym potwierdza zapoznanie się z warunkami Regulaminu i Zasad Współzawodnictwa w Rajdzie.
    • Interpretacja niniejszego Regulaminu należy wyłącznie do Organizatora natomiast interpretacja przepisów Zasad Współzawodnictwa należy do Sędziego Głównego Rajdu.
    • Nieprzestrzeganie niniejszego regulaminu grozi dyskwalifikacją uczestnika.
    • Wymagana będzie duża porcja humoru oraz wyrozumiałości dla wszystkich w bazie Rajdowej jak i na trasach Rajdu.

  46. INFORMACJE DODATKOWE:
  47. Zachęcamy do zapoznania się Zasadami współzawodnictwa w Rajdzie, które są integralna częścią niniejszego Regulaminu i można znaleźć je poniżej.

    Do zobaczenia na starcie, Organizatorzy

    ZASADY WSPÓŁZAWODNICTWA

    EKSTREMALNEGO RAJDU NA ORIENTACJĘ

    HARPAGAN-46

    18-20 października 2013, Kwidzyn



    Zasady współzawodnictwa zostaną opublikowane w tym miejscu w pierwszej połowie września

    Ostatnia aktualizacja: 12.02.2013 23:59